Maads

Alla inlägg under november 2011

Av Madde Ryding - 15 november 2011 21:31

God kväll!!


Nu har jag stått o rullat köttbullar o kokat potatis o suttit ner o ätit.. Blev supergott! :)

o innan de så va jag o becca på modehuset o kollade runt lite!! + att jag köpte en jacka o 2 klänningar kom med ner i påsen.. men dom va inte så dyra så de hade vi pengar till! ;) va inne o kollade på skor med men hittade inga snygga..

Har provat en massa snygga kläder oxå på massa olika butiker men tyvärr så har man ju inte alla pengar i världen så man kan köpa allt man vill ha! :( :P


Senare ikväll kanske de blir ett glas vin eller en cider!! sen blir de väl bara till att sitta o mysa framför tv:n!!

blir nog ganska tidigt i säng i dag för att tåget till mamma går vid 9 i mon på morgonen!! så de blir väl upp vid halv 8 eller något!

men nu ska jag fortsätta titta på de sista av Värsta pojkvänsakademin sen blir de svenskars hemliga liv.

Ha de bra puss o kram

Av Madde Ryding - 15 november 2011 14:03

hejsan alla glada!


Har precis gjort mig i ordning o ska snart åka i väg o kolla på en jacka som de va extrapris på o sen blir de nog bara till att åka till modehuset o bara TITTA på allt som man vill ha!! funderar på att titta o prova lite nya skor men de blir inget köp i dag! Senare i månaden kanske när vi vet hur mycket pengar vi har..  

så nu är både jag o becca klara för en heldag på "stan"!

Hoppas ni får en lika bra dag som jag kommer få/ha!

Puss o Kram

Av Madde Ryding - 14 november 2011 23:44

Tjo!!


Jag o becca sitter o käkar eller har käkat popcorrn med ostsmak o har inget att göra.. O båda två är sugna på något att knapra på men ingen kommer på vad.! Hmm.. ja så här hemma är de just nu den stora frågan.. tyvärr så finns inget öppet i närheten o de är ganska långt till Shell o de är svindyrt..

I mon så vet jag inte vad som händer med de blir kanske att åka in till stan o bara titta runt lite.. Har ju tyvärr inga pengar så kan inte köpa något tyvärr :( Så de blir väl bara till att gå o dregla på saker som man vill ha!

Ska väl in till telenor också i mon o lämna in min gamla mobil o så får jag pengar för den att spendera i butiken! :)


Av Madde Ryding - 14 november 2011 12:23

tjoho allihopa!!


Ny vecka o de finns väl ganska mycket att göra!! Idag så ska jag som sagt städa o försöka komma ut o gå o becca kommer hit o stannar till onsdag! Så dagen är i alla fall planerad o i mon så vet jag inte vad som händer.. Kanske åker in till stan eller modehuset o kollar runt lite o på onsdag så åker jag hem till mamma oxå o stannar till torsdag. Vetrinären kanske kommer på onsdag med så vill se vad han har o säga om ossi. Hoppas bara de är bra nyheter o hoppas på att han kommer att leva LÄNGE!!


ska väl ta o börja städa av lägenheten lite, för de ser ut som jag vet inte vad!! Så de är väl dags att göra något nu.

Så ha de bra.!!

Puss O Kram

Av Madde Ryding - 14 november 2011 01:43

God kväll kära vänner! :)


De är ganska sent så jag ska ta o dra mig till sängen om en liten stund.. Har precis legat i soffan o tittat på Jersey Shore så nu är tv:n fimpad för i kväll. så just för stunden väntas bara att krypa till kojs o sova.. tänkte jag skulle försöka gå upp i hyfsad tid i morgon så man inte sover bort hela dagen som man brukar göra, utan att få något gjort.. hade tänkt att jag skulle försöka komma ut o gå en runda i morgon om de inte är pissigt väder förståss.. kanske ska dra fram WII Fit o träna på de en liten stund i morgon med så man kommer någon stans men att försöka gå ner i vikt ;)

De är väl vad som står på Schemat i mon + att man ska väl städa lite oxå o Becca kommer hit i mon oxå o stannar nog till på onsdag så då håller jag ju mig sysselsatt! :) Va ett tag sen som vi bara umgicks utan alkohol inblandat.


Så nu ska jag gå o tvätta av ansiktet från alla sminkrester. Använder faktiskt en riktigt bra rengörning från Clerasil som går in på ljupet o sen smörjer jag in med återfuktade efter så de inte blir torr hud, de vore ju inte så kul att torka ut huden i ansiktet, eftersom huden där är de känsligaste vi har på kroppen (i alla fall den känsligaste huden)!

Så god natt allesammans o hoppas ni sover gott o hoppas ni får en bra start på veckan!

Puss O Kram


Av Madde Ryding - 13 november 2011 22:34

Hejsan!!


Har precis tagit ut den sista plåten muffins ur ugnen.. De blev Mjölkchokladmuffins toppade med dajmkulor! Mummsigt.

O före de så lagade jag köttfärssoppa, blev faktiskt jättegott.. Har tyvärr inte hunnit smaka på muffinsen än men de kommer snart! :)

Ringde pappa i dag med o sa grattis på hans Födelsedag och på Fars dag, o i går när vi träffades vid farfars grav så fick han en vinare och en bok om whiskey som skulle innehålla ungefär 700 sorter världen över! :) Han tycker ju om de så då tänkte jag att han kunde lära sig lite mer om det :) Pia (pappas sambo) hade tydligen tagit hem Whiskey från Egypten när hon va där så då kan han ju passa på att läsa lite om den som han fick hem!!


En gammal bild på mig o pappa när vi bodde i Eksjö! :)

  


 

Av Madde Ryding - 13 november 2011 13:49

Hejsan allesammans!!


Sitter o tittar på Girls Of the Playboy Mansion som går på 5:an  ;) Tycker de är kul att sitta o titta på :)

Igår va vi ju i Eksjö o hälsade på! :) va hos erika o va o åt på den bästa pizzerian någonsin :) Va längesen man va där så de va kul att bara sitta o käka o prata skit. :) Va o tände ett ljus på Monas o farfars grav oxå.. Tänkte först köpt blommor o lagt dit men de blev ljus istället! :) Sen på kvällen va vi o firade min farbror o fick träffa alla igen o de va superkul o hur trevligt som helst! Att äta fick vi smörgåstårta som jag inte tycker om alls men som tur va fanns de mackor oxå o till efterrätt fick vi tårta! :) Supergod men för mycket grädde så Maja fick resten av min som jag inte åt upp.. hehe

Så vi kom hem ganska sent i natt så då va de skönt att gå o lägga sig i sängen.. Låg o tittade på filmen Mr.Deeds innan  man somnade med..


idag kanske jag ska försöka städa undan lite.. om jag orkar.. har jätteont i huvudet, o jag vet inte varför?!

Av Madde Ryding - 11 november 2011 21:06

God kväll allesammans!!


Hoppas att ni alla har en bra fredagkväll, för de ha jag, ätit potatisgratäng, fläskfilé och rödvinssky.. Sjukt gott :)

Annars i dag va vi på Öland o kollade på o köpte däck till bilen riktigt billigt, dom va jättefina o de va ett bra märke på dom.. Efter de så skulle vi åka ner o kolla på ett ställe som heter persons grav som de säg ska spöka vid rejält mkt på nätterna :) Älskar sånt men är ändå lite läskigt. he he.

medans vi gick där kom vi fram till havet så vi gick ner där o tittade lite, o hittade många fina stenar och jag tog massor med fina o mysiga bilder på vattnet :) Så bilder kommer väl senare antar jag :)


I mon så blir de till att åka till Eksjö Ska bli superkul o äntligen få träffa alla igen o sen på kvällen imon så blir de till att träffa hela släkten oxå!! Så detta har jag längtat efter riktigt mycket! Har ju inte träffat släkten sen studenten O jag har inte träffat dom ifrån eksjö sen nyår ungefär!!


O de börjar bli riktigt kallat nu på kvällarna/nätterna o de börjar snart bli dags för mig att jag vill ha snö!! Tycker de blir så ljust o mysigt med de.. Visst de är mkt problem med de men de blir ju mkt mer julkänslor.. O de Måste vara en vit jul. Eller vad tycker ni?! :)


Hoppas ni får en lika bra helg som jag kommer att ha :)

Puss O Kram


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Zladd

Bodyguard!!

Streetify

Kolla in!!! :)

Coola Partystuffs :)

BlingSkal

Tidigare år

Tjäna pengar på din Blogg!

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översättning

Besökare

saray.se

GratisBio


Ovido - Quiz & Flashcards