Maads

Alla inlägg under juni 2013

Av Madde Ryding - 18 juni 2013 10:44

Hejsan!! 


Jaha, då va de tisdag och min älskade gudson fyller 1 år idag!! 

Kan inte förstå att de är ett helt år sedan han kom till världen. De känns faktiskt som att de va igår min syster skickade ett mess till mig om att jag hade blivit moster till en liten kille! Jag kommer ihåg att jag jobbade i Kalmar och skulle precis sätta mig i lastbilen och åka upp mot oskarshamn och lämna gods, då jag fick meddelandet om att hon hade fött en son och att jag hade blivit moster! jag fattade inte först vad hon skrev och undrade vad de va för bild på ett barn som hon hade skickat med, men när de väl hade kommit upp i hjärnan kände jag glädjetårarna komma fram. Jag hade äntligen blivit moster till en Underbar liten pojk! 

Så Grattis På din ettårsdag Älskade James!!!   


     



Och sen till de tråkiga!! Ringde till röntgen igår och frågade om dom hade någon tidigare tid, dom sa då att jag skulle komma in idag vid 10 så skulle dom fixa de för dom hade ändå drop in (sa dom först igår, och här har jag gått och väntat). När jag väl kommer dit idag så säger dom att de är fullbokat långt fram och att dom inte kan fixa någon idag, men varför i helvete skickar dom dit mig då i dag och säger att dom kan fixa de men sen inte ha någon tid överhuvudtaget??!!! Denna jävla sjukvården asså. Så då kan dom bara sätta upp mig i återbudsboken och sen hör dom av sig om de kommer en tidigare tid!! Hmm Ja jag fattar mig inte på detta.. Men men sånt är livet.. 



Av Madde Ryding - 16 juni 2013 23:22

God kväller på er alla!! 


Sitter här i sängen o kollar på när min gubbe sitter o spelar något skit på datan!! :P Så vad gör man inte, jo man sätter sig vid bloggen och skriver lite istället... Hmm känns ju MYCKET mer socialt ;) 


Dom senaste dagarna har näst intill blivit sängliggandes då älsklingen har jobbat, och plus att jag har haft huvudvärk och såklart ryggen har strulat lite mer än vanligt, men men nu ska jag inte sitta här o klaga på hur jävla ont jag har hela tiden.. känns som att de är de enda jag gör här inne!!! 

I går så va vi och hjälpte till på ett av racen som brukar vara här i stan genom att sitta nere i banslutet och hålla koll på alla bilarna och snacka skit med dom andra gubbarna som stod där nere... 

Senare på kvällen så blev de stan nere vid stationen där alla unga som gamla brukar samlas för att bara hänga o snacka en jäkla massa skit.. :) 

idag så stack vi ner till gocart banan och träffade en av älsklingens vänner, sen fick han hjälpa han med en båt som han precis hade köpt som motorn inte såg ut o må så värst jättebra på.. och jag vad gjorde jag då?! Jo jag umgicks med hans dotter som va 8 år och gick och plockade blommor och höll henne sysselsatt.. o fy fasen va länge sen de va man sprang runt o plockade massa blommor, men men de va tider de.. just nu är jag glad bara jag kan ta mig upp ur sängen på morronen.. ;) 

Och jag saknar att jobba så in i helvete, vill inte gå hemma nå mera, vill ut på vägarna och köra min fina pärla på 24 meter istället för att ligga i en säng dag ut o dag in på 220 cm!!! De är inte lika kul.. man hinner inte se så mkt då.. :( Men men de är väl bara vänta och se glad ut och få hoppas på att få börja jobba igen efter den 28 juni!!! Och hoppas att jag får komma in på röntgen i veckan!!!! 


 


Nehe god natt på er.. 

Kram Kram 

Av Madde Ryding - 10 juni 2013 18:36

God dagens!!!


Nu, eller ja i natt kom vi hem ifrån småland efter en trevlig men jobbig helg i Björkängen.

Så efter mycket bilkörning så är ryggen allt annat än okej.. 

I helgen va de ju som sagt Bilträff med dans i Björkängen med mycket folk, tyvärr drog inte bandet så mkt som folk som de förra bandet gjorde förra året, men de va väl ändå helt okej.. mkt bilar va de i alla fall på dagen så de kan man ju inte klaga på, och de va solsken nästan hela tiden, blev bara lite mulet någon gång.. 

Och jag mitt smartarsle glömde ju ta med mig långbyxor, så fick ju stå där i kjol mitt i natten i mellan 7-10 plus.. Hmm o de va ju lite små kallt men men man får väl skylla sig själv när man inte tänker ;) 


Den jobbiga delen va att mamma tyvärr fick hjärtflimmer och va tvungen till att åka in akut med ambulansen, och de va ju väldigt jobbigt att se allting!!! Så nu kan man ju hoppas att hon ska börja ta de lugnt och sluta stressa och jobba för mkt. Så hon kunde ju tyvärr inte vara med på hela tillställningen på lördagen, men fick allt uppdaterat, och nu har hon fått komma ut från sjukan. 


Jag är ju fortfarande sjukskriven och de är så förbannat tråkigt.. men vad ska man göra.. de är bara att lyssna och se glad ut.. 

Nej nu ska jag vara lite social med killen min!

Ha de bra 

Kram Kram 

Av Madde Ryding - 7 juni 2013 14:08

God dagens :)

Sitter nu i bilen påväg ner mot dom södra delarna av vårat avlånga land :)
Mamma har faktiskt fått ta över ratten en stund så jag får vila ryggen lite.. känns som att jag har suttit lite mkt dom senaste dagarna..
Ja i onsdags så kom jag ju ett år närmare pensionen och min kusin tog studenten i kista :) på kvällen så blev det utgång till en studentfest o igår mådde man ju som man förtjänade.. ;) men men, nog med det. :)
Va ju även hos läkaren i tisdags oxå o blev sjukskriven ännu längre, så nu får jag inte börja jobba förens den 28 juni... Så då blir det en hel månad som jag bara får gå hemma.. tråkigt men vad ska man göra?!
Nehe kanske vara social med dom andra :)
Ha det bra.
Kram kram

Av Madde Ryding - 4 juni 2013 21:48

God kväll på er.. 


Ja har nästan precis kommit hem.. Har varit och hämtat Älsklingen på jobbet och varit en stund på Erikslund (shoppingcenter) och köpt mig ett par shorts!! 

O Ja som sagt, va ju hos läkarn tidigare i eftermiddags, och de gick väl inte riktigt som planerat, utan dom har sjukskrivit mig ännu längre nu, så nu får jag inte jobba på en månad.. Blev sjukskriven fram till den 28 juni istället för den 9:e!!! Har redan abstinens av att få jobba och jag har bara varit hemma i en vecka.. 

Hur fan ska de här sluta??? Och hur länge ska de hålla på?! Ja de är ju frågan, hoppas bara på att jag får komma upp till röntgen fortare bara jag ringer till dom och frågar om dom har en tidigare tid.. Läkarn sa även att jag absolut inte under några som helst omständigheter får göra några tunga lyft.. Hmm ja så hur fan ska jag kunna bära mig själv då? ;) hehe nej skämt åsido, men men.. får väl se hur de kommer att sluta detta..


I mon så blir de student i Kista då min kusin springer ut i arbetslivet (eller i arbetslösheten eller vad man nu ska säga) Nej men hon har ju redan fått ett sommarjobb så hoppas på att hon får fortsatt efter sommaren.. 

Nehe nu ska jag vara social mot gubben min...

Ha de bra

Kram Kram 

Av Madde Ryding - 4 juni 2013 08:56

Tjo Tjo!!!


Jaha, då va de tisdag och i dag vid halv 4 så ska jag till läkarn igen o de är jäkla tur de för nu är de värre än någonsin, för nu kan jag inte ens sitte ner för att de gör ont så jag måste ligga eller stå/gå hela tiden för att jag inte ska känna något.. Hmm ja ja.. 


Igår så va jag på student i Stockholm hos min pappas sambos dotter dom sprang ut i de fri!! Och jag kan ju säga så här, att jag kör ALDRIG mer bil i Stockholm själv.. Jag kommer att betala en person som får köra nästa gång jag ska dit.. För jag kör inte inne i den skiten en gång till.. Körde fel 4 eller 5 gånger igår bara för att jag skulle hitta dit och när jag skulle hitta hem!! Så Never ever in my whole Fucking life!!!! Glöm de!!! 

Så någon som vill vara min privatchaufför på personbil i stockholm är väldigt välkomna att stiga fram nu!! ;) 

De ända jag kan köra där, eller ja på essingeleden i alla fall, är lastbil.. De är de enda!! :P Ja jag kanske är kritisk just nu men jag menar vart enda ord jag skriver just nu... Ja ja nog om de nu.. 

I mon så är de ju student igen för min kusin i Kista, så då ska vi åka dit och kolla på de :) 


Jaha nehe, jag får väll uppdatera denna sen efter läkarbesöket om jag orkar ;) 

Ha de bra 

Kram Kram 

Av Madde Ryding - 2 juni 2013 21:16

God kväll :)

Nu så är det slut på denna helgen och man är äntligen hemma i Västerås efter en intensiv helg i Åkersberga. Det har varit en lång o lärorik helg med, som jag har skrivit tidigare, mkt information om transportfacket. Hade en tävling igår med olika lag, och jag fick vara i det röda, och så klart så vann ju vi. Så fick en väska som första pris :)
Så ont i ryggen är ju bara förnamnet, så jag knappt kan röra mig ibland.. Hmm ja, får väl se vad dom säger på tisdag hos läkaren.. hoppas bara på att det går bra :) men det tror jag nog :)
Skönt att se min älskling idag med o bara få hålla om han. Har ju faktiskt saknat han en del i helgen ;) så ikväll blir det till att bara ta det lugnt o försöka vila ryggen så mkt som möjligt, även om man kanske tror att jag har gjort det i helgen, men nej nej, med mkt sittande på hårda stolar så har det nästan bara blivit värre. Men men det går väl över till jag gifter mig ;)
Ha det bra!!
Kram kram

Av Madde Ryding - 1 juni 2013 22:29

Tjo tjo..

Ligger just nu på rummet (ikväll igen) o tittar på tv.. har varit fullt schema idag med o lär bli det i mon oxå, men mkt nytt har man lärt sig om facket o vad det går ut på. :)
Synd bara att det är så tomt att sova utan min älskling, när man är van vid att ha han vid sin sida näst intill varje natt, förutom när jag jobbar.

I mon är det ju sista dagen som vi ska vara här och än så länge så har det varit en bra o lärorik helg. Så i mon blir det ju hemfärd, så är väl hemma i mon kväll eller något.. :)
Har även hunnit träffa pappa idag med en liten stund.. va ju ett tag sen, även om vi bor nära varandra. O han är fan min räddning ikväll som kom med cigg ;)
Nehe nu ska jag inte störa er längre ;)
Natti natti o ta det lugnt ode drickan ;)
Kram kram

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Zladd

Bodyguard!!

Streetify

Kolla in!!! :)

Coola Partystuffs :)

BlingSkal

Tjäna pengar på din Blogg!

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översättning

Besökare

saray.se

GratisBio


Ovido - Quiz & Flashcards