Maads

Alla inlägg under maj 2013

Av Madde Ryding - 31 maj 2013 22:14

Hejsan!!

Nu är första dagen avklarad här på "kursen" och just nu ligger jag i sängen o kollar på tv.
Det har varit mkt info under dagen o mkt nytt man har fått lära sig vad facket egentligen går ut på. Det är ju så mkt mer än att det bara är att dom ska hjälpa till när man blir avskedad på "fel sätt".
Ja nu på kvällen så har vi lekt typ lära känna lekar, ätit och sen har vi även hunnit bada o bada bastu. Riktigt skönt faktiskt. Och nej vi har inte badat ute, utan dom har inomhuspool. Sen i mon så är det fullt schema med mkt mer lärorika saker :)

Har förresten äntligen fått en röntgentid men inte förens dem 16 juli och sen har jag fått en ny läkartid på tisdag redan. Så ska prata med dom då om det finns någon tidigare tid till röntgen från dom.. :)
Nej nu ska jag ta o vila ryggen..
Ha det bra. Kram kram

Av Madde Ryding - 31 maj 2013 10:16

God dagens!!

Sitter nu på tåget påväg mot Stockholm för ungdomsforum med transportfacket, så det blir till att vara där hela helgen o sen komma hem på söndag eftermiddag. Ja jag har ju inte varit så speciellt fackligt ansluten tidigare men ska ändå bli spännande o se vad som händer där egentligen :)

Ryggen behöver jag ju inte säga något om för det är ju exakt samma som förut tyvärr.. men hade fått brev om att mina blodprover som dom tog i tisdags inte va något fel på så det va ju tur det, och att han hade skickat en remiss upp till magnetröntgen. :) så nu är det ju bara att gå o vänta på att man får komma dit o kontrollera där med.

Ni får ha en bra helg.
Ha det bra
Kram kram

Av Madde Ryding - 31 maj 2013 10:16

God dagens!!

Sitter nu på tåget påväg mot Stockholm för ungdomsforum med transportfacket, så det blir till att vara där hela helgen o sen komma hem på söndag eftermiddag. Ja jag har ju inte varit så speciellt fackligt ansluten tidigare men ska ändå bli spännande o se vad som händer där egentligen :)

Ryggen behöver jag ju inte säga något om för det är ju exakt samma som förut tyvärr.. men hade fått brev om att mina blodprover som dom tog i tisdags inte va något fel på så det va ju tur det, och att han hade skickat en remiss upp till magnetröntgen. :) så nu är det ju bara att gå o vänta på att man får komma dit o kontrollera där med.

Ni får ha en bra helg.
Ha det bra
Kram kram

Av Madde Ryding - 30 maj 2013 06:36

God morgon på er!!


Ja, Torsdag i dag då o har precis ätit frukost.. Min kära älskling väckte mig vid 03.47 o frågade vad klockan va o tyckte att vi skulle gå upp.. men lät mig i alla fall sova till 10 i 5.. SNÄLLT!!!!! Hmm nja, men men fick i alla fall sitta o käka frukost tillsammans i lugn o ro. O de är ju inte så ofta de händer.. ;) 

Igår kväll innan jag gick o la mig så satt vi/ jag (för patrik somnade) och kollade på efterlyst som va förra veckan om hästarna som hade blivit sönderskurna i könet, o dom idioterna som gör de borde ju för fan skjutas. Jag fattar inte vad de är som gör att dom går igång på det där, de är nog de sjukaste sättet att misshandla ett djur på. Blir bara så förbannad på att de ens händer. Men som sagt, den sista idioten är inte född än!!! 


Ja idag så blir de till att köra patrik till jobbet och sen förhoppningsvis så ringer företagsläkaren o ger mig en ny tid så dom får undersöka mig oxå... sen senare så blir de till att packa i ordning lite inför helgen som kommer då jag ska till Åkersberga och gå på den där ungdomskursen med facket. 


Nästa vecka är fullsräckat schema med studenter hit och dit, först på måndag så är de min pappas sambos dotter som tar sig ut i de fria och sen på onsdag så är det min kusin som tar studenten, och samma dag så fyller jag tydligen år har jag konstaterat.. Hade faktiskt helt glömt bort de bara för att tiden går så fort.. :P sen på tisdag så kommer mamma och systrarna från småland upp hit och på fredag nästa vecka så åker man neråt dom södra delarna av Sverige för att hjälpa mamma med en bilträff och dans på Björkängen nästa lördag!!! Så de kommer bli en fullsräckad vecka med mycket saker som händer.. :) 

Nehe ta o göra sig i ording kanske man ska göra!! 

Ha en bra dag o hoppas på fint väder.

Kram Kram. 

Av Madde Ryding - 29 maj 2013 15:39

God dagens alla!!


Ja som rubriken lyder så är jag sjukskriven nu fram till den 9 Juni.. Så i 2 veckor i 2 VECKOR ska jag inte få köra lastbil/arbeta.. De suger getballe!! ;) 

Så här sitter jag, snart 21 år och redan problem med ryggen.. Hmm ja vad säger man. De är nog lika bra att hålla käften och finna sig i att man har en dålig rygg.. Jag har ju INTE valt fel yrke.. Många försöker få mig att tro att de är de jag har gjort men nej nej, inte om du frågar mig ;) 

Ja så jag va ju hos läkarn igår och kollade med dom, o han sa ju att de finns något fel men han kunde inte säga vad de va just nu, utan skickade en remiss upp till röntgen så jag får göra en hel undersökning av ryggen på de sättet istället men tyvärr så kunde de ju dröja från 1 till 3 månader innan jag kommer upp dit, o de är ju drygt att gå o vänta. Men vad gör man inte. Men i alla fall så när jag kom ner till jobbet och skulle lämna dom roliga papprena till chefen så säger han bara att han inte tänker godkänna det utan att jag måste gå till företagshälsovården istället. så har suttit och försökt få tag på dom idag så förhoppningsvis så kommer dom ringa antingen i dag eller i morgon.. 

lite jobbigt att vänta bara men vad fan ska man göra?! 


I helgen så blir de åka till Åkersberga med facket för Ungdomsforum med transport. Så åker på fredag och kommer hem på söndag eftermiddag, så vi får väl se vad de har att ge, om man blir någe klokare på vad facket håller på med eller inte.. :P Men de vette fan. De är sånt som märks. Så jag och kära kusin som tar studenten nästa vecka från säkerhetsgymnasiet ska åka dit och försöka förstå vad dom säger ;) 2 blondiner på en fackkurs!! Hur fan ska de här sluta?! Vi kommer ju vimsa bort oss ;) Nej men så illa är de nog inte ska ni se. ;) 


Nehe nu ska väl jag ta och göra något.. Men VAD?!!! Bara för att jag vet att jag är sjukskriven så är jag så jävla rastlös.... Hatar detta... 

Men men ha de bra 

Kram Kram

Av Madde Ryding - 27 maj 2013 12:04

Hejsan på er!! 


Ja då va de måndag igen, men jag har fortfarande helg eftersom jag jobbar bara onsdag torsdag fredag, men 15 timmars pass varje dag då!! Så jag har ju inget att klaga över, att jobba 3 dagar o vara ledig 4 dagar är helt perfekt.. 

Ryggen strular fortfarande, men har varit hos en sjukgymnast idag o kollade vad dom tyckte.. Hmm ja, fick göra massa övningar men de började göra ont och stråla ner i benen så fick sluta.. Dom tyckte i alla fall att jag skulle begära på att få göra en magnetröngen bara för att få se vad de är för fel på mig.. Men hoppas som sagt att de inte är någon diskbråck men de trodde inte dom i alla fall utan att de kunde vara något annat.. Först hade jag ju en tanke på att de kunde vara någon närv som sitter i kläm men de verkar inte som de heller, så jag hoppas innerligt att de inte är någon allvarlig skada som gör att jag aldrig mer kan köra lastbil.. Då skulle jag bli Väldigt sur, för de är fan livet, att sitta där i lastbilen o bara känna friheten och se på naturen.. Hmm ja vi får väl se hur de går hos läkaren i mon, o hoppas på att jag får komma upp till röntgen i alla fall.. :) 


Helgen har i alla fall varit fullspäckad. Först i lördags när jag slutade jobba så tvättade jag ur ekipaget i skåpen, både bil och släp, efter de så åkte jag och finaste ner till Johannisbergs flygfält och hjälpte till på Racet som va. Så vi kom hem vid ungefär 2 på natten, så då va man ju lite sliten, kan man lugnt påstå.. Så va vaken i ca 32 timmar och jobbat på de.. Inte kul.. men hade i alla fall kul under tiden vi va med på Joberg!! :) På söndagen så åkte vi ut till Flygdagen som va på det andra flygfältet, eller ja stockholm-västerås flygplats kanske man ska säga.. Där så gick vi runt och kollade på alla flygplan som dom visade upp och hade bara en skön dag tillsammans med Patriks Mamma på morsdag!! 

Nehe Nu är de dags att vila ryggen lite grann så jag orkar med resten av dagen!! :) 

Ha de bra, 

Kram Kram 

Av Madde Ryding - 25 maj 2013 16:36

God kväll alla :)
Nu står lastbilens mätare på noll sen några timmar tillbaka o det gör jag oxå..
Efter en tuff o hård arbetsvecka med en rygg som strejkar totalt för mig just nu o lite sömn så har jag äntligen tagit helg. Ska få åka upp till läkaren på tisdag nu för att kolla upp vad som är fel med ryggen, sa ju förut att det ev va diskbråck, men det hoppas jag verkligen inte på. Så vi får väl se vad dom säger nästa vecka om jag blir sjukskriven eller inte.. Så nu torsdag fredag som har varit så har älsklingen varit med o hjälpt mig att lasta o lossa både bil o släp, så duktig han är, stolt över min finaste :)
Just nu sitter jag nere på smf i Västerås o väntar på att det ska bli race ute på fältet, men tråkigt när man knappt kan röra sig då man har ont i både rygg o i benen så dom knappt orkar hålla mig uppe. Men hoppas att det går över snart.
Nej nu ska jag väl se vad grabbarna håller på med så dom inte river allt istället ;)
Ha en bra o trevlig helg.
Kram kram

Av Madde Ryding - 25 maj 2013 16:35

God kväll alla :)
Nu står lastbilens mätare på noll sen några timmar tillbaka o det gör jag oxå..
Efter en tuff o hård arbetsvecka med en rygg som strejkar totalt för mig just nu o lite sömn så har jag äntligen tagit helg. Ska få åka upp till läkaren på tisdag nu för att kolla upp vad som är fel med ryggen, sa ju förut att det ev va diskbråck, men det hoppas jag verkligen inte på. Så vi får väl se vad dom säger nästa vecka om jag blir sjukskriven eller inte.. Så nu torsdag fredag som har varit så har älsklingen varit med o hjälpt mig att lasta o lossa både bil o släp, så duktig han är, stolt över min finaste :)
Just nu sitter jag nere på smf i Västerås o väntar på att det ska bli race ute på fältet, men tråkigt när man knappt kan röra sig då man har ont i både rygg o i benen så dom knappt orkar hålla mig uppe. Men hoppas att det går över snart.
Nej nu ska jag väl se vad grabbarna håller på med så dom inte river allt istället ;)
Ha en bra o trevlig helg.
Kram kram

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Zladd

Bodyguard!!

Streetify

Kolla in!!! :)

Coola Partystuffs :)

BlingSkal

Tjäna pengar på din Blogg!

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översättning

Besökare

saray.se

GratisBio


Ovido - Quiz & Flashcards