Maads

Alla inlägg under november 2011

Av Madde Ryding - 30 november 2011 20:24

Tjohoooo


Nu är man hemma från Tingsryd, eller ja har vatt hemma ett tag men skit samma;), o stallet är klart o hästarna är inne, o allt är klart i stallet för natten, ska bara gå ut vid 10 sen en gång o ge dom den sista nattematen :) såå skönt när allt är klart o man bara kan gå ut o kasta till dom den sista maten + att maten för morgonen är klar med. :)

Blev ett par leggings och en hårspray från börjes med eftersom min hårspray är slut hemma o började bli lite pisst off på de, för varje gång man ska ha de så är de slut o jag är ju så dum så jag låter den tomma flaskan ligga kvar så jag blir ju alltid lika lurad varje gång.. Sån är jag, är så jäkla lättlurad men förhoppningsvis så är de inte bara jag har i världen som är de ;) O nästan alla mina leggings är sönder så va dags att köpa nya, lite jobbigt att gå med de som är hål i nu till vintern faktiskt. blir lite kallt då, men brukar ju ha 2 nylonleggings under mina tjockare så de blir lite varmare, men lite jobbigt när de är hål på samma ställe på båda 2 :P


Hmm Vad ska man hitta på i mon då? Nån som har nåt förslag?!

Av Madde Ryding - 30 november 2011 12:13

Halojj


Sitter o funderar på om man skulle ta o åka till tingsryd o checka in lite :) va längesen man va där så kan vara kul att åka dit :) Men först så ska jag försöka kolla på vad fasen de är för fel på den andra bilen... Eftersom den vägrar starta!? Hmm har ingen aning om vad de kan vara.. visst är inte superduktig på bilar men får väl ta en kik i alla fall ;) kan ju vara något lätt som jag hittar eller så kan de vara något jag inte fattar mig på öht!   


Just precis ringde "chefen" o frågade om jag kan jobba första veckan i Januari o de är lite svårt för mig att säga ifall jag har fått jobb då eller inte?! Så får lämna de lite öppet, men jag sa i alla fall att som de ser ut nu så kan jag jobba men man vet ju som sagt inte hur de ser ut i december. Ska nog ringa ett företag igen eftersom de va en som skulle gå i pension där. så får hoppas på de bästa o hålla tummarna :)


Av Madde Ryding - 29 november 2011 16:14

Tjoho i mörkret!


sitter hemma hos mamma just nu o har precis bytt till julgardiner o snart ska jag ut till stallet o göra de klart för insläpp :)

Ganska skönt att komma hemifrån ett tag med, så får man tid till att tänka igenom lite saker o ting :) de behövs alltid, o lite tid för sig själv är aldig fel. Passade oxå på att dammsuga lägenheten innan jag stack hit i dag med! Så nu får han där hemma ta o skura dom bara!! hade kanske kunnat städa lite till men de kan jag göra på fredag eller i helgen när jag har lite mer tid till de.

Förut idag när jag körde hit så såg jag först 2 st ganska stora älgar komma springandes ute på en åker jämte vägen, o sen såg jag 3 till när jag kom in på vägen hem till mamma. Tycker älgar är såå fina, och fattar inte vf människor kan skjuta dom :( Visst de är väl för att dom blir för många men dom är ändå så himla fina!?

 


Har ju mött några när jag har varit ute o ridit oxå, men de är inte samma sak att möta dom IRL när man sitter på en häst o vet inte om älgen tänker attackera eller inte, Som tur är så har jag ju en väldigt lugn häst så han bryr ju sig inte utan han är ju bara nyfiken o står o tittar o sen går han vidare. Såå himla skönt är de, känner sig verkligen trygg med honom även om de kommer upp djur, o de sperlar ingen roll vikket djur de är.   

Av Madde Ryding - 28 november 2011 14:58

hejsan på er allihopa!


Redan en vecka närmare jul, så nu känns de som att jag vill ha snö!!

Stormen har i alla fall lugnat ner sig o de är ju skönt de, så man kan ju hoppas att den slutar helt o hållet!

Tess ringde idag på morgonen o sa att hon inte behövde jobba idag så de blir att jag åker hem till mamma i mon istället o då får vi hoppas att strömmen har kommit tillbaka där hemma :)

Ska väl oxå försöka städa lite här hemma innan gubben kommer hem ;) hehe o sätta upp resten av alla tomtar o kanske sätta upp julgranen så de blir lite julstämning här hemma :)

Av Madde Ryding - 27 november 2011 21:06

Hej på er alla ute i blåsvädret..


Ja här blåser de ju inte lite, o har hört att de är flera städer som de är likadant, + att på öland så skulle de vara värre än på alla andra ställen, men de skulle lugna ner sig i natt någon gång.


Igår va vi ju på drängarna o förfestde hos ett par kompisar i Norrliden o hade jättetrevligt! o de kanske blev lite mkt alkohol men man får skylla sig själv, + att man mår ju som man förtjänar idag men de hör ju inte hit :P ;) hehe. 

Sen gav vi oss iväg till sandra o hade jättekul till en början!! Fram till att någon kom fram o mobbade mig för hur jag pratar, o då blev jag lite pisst off kan man säga, har tyvärr fått acceptera de hela mitt liv o när jag äntligen har kunnat gå vidare med de o jag kan inte hjälpa de så kommer de en idiot, som är vuxen dessutom, o börjar mobba mig för de. Men men alla verkar ju stå på hans sida så jag skiter i vilket!


Nog skrivet om tråkigheter, i mon så åker jag hem till mamma igen o stannar till fredag, o sen jobbar jag på lördag. :)

O nu är alla adventsljusstakar o lite tomtar uppe så sen ska bara resten av tomtarna upp o sen julgranen ska upp med, men de blir ett senare projekt! :)

Av Madde Ryding - 26 november 2011 18:03

Hejsan!


Har inte rikitgt hunnit blogga idag överhuvudtaget så gör de nu istället :)

Snart så ska de bära av till sandra o drängarna :) kommer blir superkul tror jag. hehe

Malin kom hit redan vid 10 i dag på morgonen så blev ingen sov morgon idag inte :P hehe men de gör inte så mkt, då kan man hitta på mkt mer på dagen istället för att sova bort hela dagen :)


Sitter just nu o dricker lite innan vi ska dra, o vet inte än om vi har skjuts ut till byn för förfest, behöver ju skjuts därifrån med :P


O igår när vi stog o väntade på att våra pizzor blev klara så stog vi parkerade vid kanten, så kommer de en V70 o jag ser att hela min bil gungar till, så han råkade köra in i min bil, såååå typiskt precis när den ska ut på blocket.. :( men men han va jätteseriös o stannade o vi skrev en skadeanmälan på de. Så de är tur att de finns så seriösa människor :)


Idag när jag o malin va o åkte runt så då åkte vi till Partaj o kollade lite, o hittade en jättefin jultomteklänning som jag ska ha på julafton :) satt verkligen superbra..


Denna funderade jag på först!

 


Sen blev de något liknande denna :)

 

Av Madde Ryding - 25 november 2011 23:21

Hejsan på er allesammans.

Hoppas ni har en bra fredagskväll, själv så ligger jag o halvsover på soffan för är skit trött så jag knappt vet var jag heter :P

Funderar på att dra mig till sängen för i kväll.. Ska upp rätt tidigt i mon på morgonen för Malin o Tess kommer in vid ungefär 10, så då skulle tess umgås med ett par vänner o gå på julmarknaden i slottet så vi får väl se vad jag o malin hittar på för kul :)


Idag på jobbet gick allt åt helsike... har lust att strypa min chef just nu!!! Gick runt på lagret en halvtimme o letade efter en lastningslista som han sa att han skulle lägga inne i hytten på bilen... men tror ni att den låg där eller?! nej de gjorde den inte.. Så sprang runt som en j*vla idiot o letade o hittade den till slut i hans fack!! Hmm så kan man ju i alla fall skicka ett mess eller ringa o säga de.

+ att min mobil har vatt helt jävla cp idag, har inte kunnat ringa eller smsa, har inte kunnat ta emot samtal eller sms heller, snacka om att man blir förbannad!!! Så har inte haft teckning på hela dagen där jag ALLTID brukar ha de.. så fattar inte vad de är för fel! är de någon som har telenor o har haft samma problem säg gärna till, o berätta gärna hur man ska göra.. för jag har provat allt, Tagit ut batteriet+sim-kortet, startat om den flera gånger o fasen vet allt..!!

Trött man blir på mobiler!!

Ne nu ska jag dra mig till sängen o SOOOOVA!!!! Kommer bli så jäkla skönt o få krypa ner i sängen o bara somna in i de bästa livet man har...Drömmarna..!!!

Av Madde Ryding - 25 november 2011 04:33

god morgon.. eller? nej Det är inte alls en god morgon.. har inte kunnat sova i natt pga grannen som bor ovanför oss, jag menar, man ställer väl sig inte o dammsuger vid 12 på natten o sen låter som en hel elefantflock där uppe till 2... så har fått max 1 timmes ssömn i natt o känner att dagen inte kommer att vara på min sida alls... men men det är väl bara att ta dagen som den kommer .. eller?! hmm gå o lägga sig när man kommer hem efter jobbet?! jaa tack.. skiter i vad klockan än blir.. tänker inte vara uppe över 30 timmar igen.. det pallar inte mina ögon med kan jag säga. men sitter i alla fall o äter frukost nu i alla fall, men jag Är ju inte på humör kan man ju säga.. :(

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Zladd

Bodyguard!!

Streetify

Kolla in!!! :)

Coola Partystuffs :)

BlingSkal

Tidigare år

Tjäna pengar på din Blogg!

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översättning

Besökare

saray.se

GratisBio


Skapa flashcards