Maads

Alla inlägg under november 2011

Av Madde Ryding - 21 november 2011 14:02

hejsan allesammans!!


Hoppas ni har en bra början på den nya veckan!! En vecka närmare jul är avklarad. Hade tänkt att alla julgrejer ska upp denna veckan. Älskar verkligen att pynta inför julen eftersom julen är den bästa högtiden enligt mig!! Så just nu väntar jag bara på att snön ska komma, vill verkligen ha en vit jul, för allt blir mycket mysigare då ju!


Igår så hade jag fullt upp hela dagen så hann inte riktigt att skriva något här i bloggen så de blir en lite sen uppdatering Igen! Igår så va jag på Ekudden med maja som sagt för att träffa sin mamma. Sen va jag o hämtade Mattias vid hans jobb o fick stå o vänta på att han skulle sluta för att de hade varit mycket att göra!


Men idag ska jag ringa till min handläggare på arbetsförmedlingen o se hur de har gått med allt! Sen vet jag nog inte vad som händer, sitter just nu o kollar på MTV o Plain jane 2. Tycker man får ganska mycket inspiration från de programmet. För jag ska försöka få ut alla mina svarta o mörka färger ur garderoben o få in lite färg.. För de behövs kan jag ju säga.

har faktiskt börjat med att köpa lite kläder med mer färg på o har kollat på en del med.

Men nu ska jag ta o ringa upp honom o se vad han har o säga.

Ha de bäst Puss O Kram

Av Madde Ryding - 19 november 2011 23:34

toodeloo allesammans!


Har inte hunnit skriva något idag så de blir en sen uppdatering över dagen!

Jobbade ju som sagt i dag på morronen o de gick hur bra som helst!! Va hemma redan vid 9 på förmiddagen annars brukar jag vara hemma mellan 11 o 12 någon gång. så idag va den bästa dagen ever! O ändå har jag inte stressat någonting o ändå blev jag klar så fort. va i varje butik innan dom ens hade öppnat!! så de va hur skönt som helst! inga människor att trängas med eller vänta på att dom ska gå förbi.

När jag kom hem igen så gick jag o la mig en stund så jag skulle klara av dagen o inte vara så slut som jag har varit hela sommaren, sen när jag väl vaknade så hoppade jag in i duschen o sen åkte vi ner till holmsjö till ett par vänner där nere.. så kom hem ungefär för en timme sen! så nu har man bara suttit o tagit de lugnt framför tvn o tagit en cider, Jammie!! ;)


Kom på att jag ska till Ekudden med maja så hon får träffa sin såkallade mamma, o sen blir de nog en sväng upp till syster om mamma o dom är kvar o inte hinner åka!!


Ni får ha en superbra fortsättning på kvällen/natten.

Puss O Kram

Av Madde Ryding - 18 november 2011 22:03

Hejsan allesammans!!


Hoppas ni har en trevlig fredagskväll, själv ska jag gå o sova eftersom jag ska jobba i mon.. Tidigt! Hade som sagt tänkt att börja jobba vid 4 halv 5 på morgonen så de blir då ingen sovmorgon för mig inte  

Men funderar på att åka hem o sova nån timme efter!! men de lär gå fort i mon. ska bara lasta lastbilen o sen ställa allt inne på lagret o sen dra till nästa butik.. så kanske kan vara hemma till 11 eller något.!


Nehe nu ska jag sova. God natt på er allihopa.

Puss o kram 

Av Madde Ryding - 18 november 2011 15:38

God dag kära ni.


Är precis hemkommen från en heldag med syster, har varit hemma hos henne o gjort upp ett schema för när mamma o janne ska till USA, Sen åkte vi till modehuset o gick o kollade lite, o jag köptet en Heat-protection från Syoss, så de inte sliter så mkt på håret när man fönar eller plattar! Sen åkte vi till burger king o käkade lite men där blev vi bara förbannade.. Ska aldrig med äta där, Micrade hamburgare, dyblött bröd och otrevlig personal!!! För när jag fick ut min hamburgare så va nästan hela de undre brödet dyblött o de är ju inte så mysigt, så jag gick fram med den o hon va hur otrevlig som helst o sa att de va pga gurkan men jag sa ändå att jag ville ha en ny så hon bara slet den ur min hand o gick o micrade en ny o när jag fick ut den va den iskall.. Men jag orkade verkligen inte gå fram en gång till.. O när syster kollade på sin va hennes kyckling bränd så hon fick oxå gå fram o byta o dom va lika otrevliga då.. Så ALDRIG mer Burger King..!! Never EVER!!!

Sen i alla fall körde jag henne till jobbet på öland.!! Så nu sitter jag bara här hemma så jag funderar på att gå ut o gå eller något.. så man kommer ut lite mer i dag o inte bara sitter inne framför tv:n o degar som vanligt!!

Men i kväll blir de sängen tidigt eftersom de är min jobbhelg.. funderar på att börja redan vid 4 så man kanske kan komma hem o sova en liten stund.

Av Madde Ryding - 17 november 2011 18:30

Hejsan!


Nu har man kommit hem från mamma o hr precis kommit innanför dörren! Så nu ska älsklingen laga en översakning till mig.!! så är lite spänd över vad de blir, ska försöka smyga ut i köket o kolla på vad de blir sen.! ;) hehe


I dag så har jag o mamma varit o hämtat spån o lite så.. skulle egentligen åkt till min kära syster men vi tar de i mon i stället så ska vara hos henne vid halv 10.. så de blir tidigt upp i mon, men de gör inte så mkt.. behöver ändra på mina sovrutiner!! 


i mon vet jag inte vad som händer förutom att jag ska till syster på morgonen. Funderar på att gå ut o gå en LÅÅÅNGrunda med hög musik i lurarna!!

Av Madde Ryding - 16 november 2011 22:20

hejsan alla ute i kylan! va nyss ute hos hästarna o gav dom det sista för natten.. alltså varsin nattepuss o det sista höet.. :)hade tänkt att jag skulle försöka ge mig på att sova rätt tidigt idag.. så man inte sover bort hela dagen som man alltid gör annars..i mon blir det till att åka hem till stan igen o träffa kära syster Therese o prata igenom när hur vi gör när mamma åker till usa.. jag vill oxå utomlands btw... :( får väl bara börja spara så man kommer någon stans till något varmt land snart. Hehe. nehe nu ska jag gotta ner mig i min underbara säng o försöka sova. god natt på er i vinterkylan. puss o kram.

Av Madde Ryding - 16 november 2011 16:57

Todelidooo!!


Sitter o väntar på mamma, hon skulle visserligen inte sluta förens 5 så hon kommer vid halv 6. Men ska i alla fall snart börja med maten så man får något i sig i dag förutom mackorna som man åt idag vid 8 till frukost! :P


Veterinären har ju varit här o de va MYCKET goda nyheter! Ossi va de en stor förändring på o de skulle antagligen bli mycket bättre så de är ju skönt de, o alamo hade tappat sina/sin tand längst bak uppe på vänster sida så de kunde vara därför han tuggade bollar ibland!! Så tycker de va oerhört goda nyheter!!

Men tycker de va äckligt att se på när dom spännde upp käken o hissde upp huvudet på alamo o sen tryckte han in en typ borrmaskin med en lång pinne på (antagligen en rasp) :P men som tur va så fick han ju lugnande innan så ska gå ut o släppa ut dom en liten stund till så dom får mat.. men ossi får ha munkorgen på sig nu!!


Av Madde Ryding - 16 november 2011 11:14

hejsan alla pigga!!


Sitter just nu hemma hos mamma o ska snart gå ut till stallet o mocka o göra i ordning lite där ute. Veterinären kommer vid kvart över 2 så då får vi ju hoppas på att de är bra med båda hästarna :) Han skulle kolla på alamos (lipizzanerns) tänder o sen skulle han kolla lite på ossi så han va bättre o att vi slipper ta bort han! :(


Än sålänge idag har jag bara suttit på ett tåg till Emmaboda o åkt bil hit till mamma, så senare i dag blir de nog bara till att pyssla med hästarna o leta efter något att äta till middag! :)

I mon så ska jag hem till stan igen o träffa min kära syster Tess o sen ska jag nog inte göra så mkt mer efter de. man får se lite vad som händer o sker!

Men ni får ha en fortsatt trevlig o Kall dag!! för de är riktigt kallt ute idag!! när jag kom fram till emmaboda station så va de -2,5 grader!! Brrrr


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Zladd

Bodyguard!!

Streetify

Kolla in!!! :)

Coola Partystuffs :)

BlingSkal

Tidigare år

Tjäna pengar på din Blogg!

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översättning

Besökare

saray.se

GratisBio


Ovido - Quiz & Flashcards