Maads

Alla inlägg under januari 2012

Av Madde Ryding - 16 januari 2012 14:05

HejHej!!


Har precis fått hem posten och räkningar från tele2, och vi ska betala något som dom lovade oss att vi skulle ha gratis i 3 månader.. Har bara haft problem sen vi skaffade dom.. O har inte hört en enda person som inte har haft problem med dom, de är ingen som är nöjd med dom... O dom dumma asen har köpt upp detta huset så man kan inte ha annat än dessa jäkla Tele2..

Så sitter i telefonkö o i början så sa dom att de va en kötid på bara 15 till 20 minuter..!! Hmm Men har väntat nu i 14 minuter så hoppas på att dom svarar snart..!!


Och BTW Så SNÖAR DE UTE!!!!! Men nu kan ju skiten lägga sig oxå så de blir något kul med dagen :) hehe

Av Madde Ryding - 16 januari 2012 09:44

God morgon på er :)


har egentligen varit vaken sen halv 8 då mattias skulle upp för att åka o jobba.. men jag har inte orkat kliva upp än, har bara legat o dragit mig i sängen till nu.. Såå skönt att göra de faktiskt. men nu har jag väl fått nog av de för idag så de blir nog att sätta på en kanna kaffe o frulle :)

Tycker inte om att jag har börjat dricka kaffe, hatade de innan men nu har de bara blivit mer o mer så nu är man ju fast i skiten.. ;) hehe


Blir nog till att gå ut o gå en långrunda idag faktiskt, känns som att de behövs :) Och ev på torsdag så blir de gymmet med becca :) Jippi äntligen!!!


Har ringt till arbetsförnedringen idag med o kollat hur de går med mina pengar som jag egentligen skulle fått i November, men nu när jag ringde så sa dom att jag skulle komma in o skriva på papper i mon, o sen gå på ett möte den 24. Så jag vettifan vad dom håller på med. Har varit arbetslös nu sen i Augusti men hon som jag pratade med sa att jag har varit de sen i Oktober.. Så fattar ingenting som vanligt ;)

men får väl försöka få ut dom där satans pengarna snart o får väl pallra mig in dit o skriva på papprena imon..


Annars idag så blir de nog lite städning och powerwalk ett tag med musiken på högsta volym :) 

Ha de bäst

Puss O Kram

Av Madde Ryding - 15 januari 2012 22:20

Godkväll på er! :)


Hoppas nu har haft en trevlig helg för de har jag, inte för att jag har gjort så mkt, men igår så va vi på LattjoLand o lekte med maja, sen när vi kom hem så va man helt slut. klättrat, krypit, sprungit upp o ner för uppblåsbara rutchkanor osv.. men men de är ju bara bra träning :) O föresten så har jag slutat dricka cola o istället varje gång som jag har valt att köpa en dricka så har jag valt Loka eller ramlösa, och jag har börjat äta sallad till varje mål jag äter och som mellanmål äter jag frukt och dricker vatten under dagen istället för att äta o dricka massa onyttigt istället.

Imon blir de nog till att gå ut o gå en långrunda medans Sambon jobbar o Maja är på dagis :)


Mina läppar svider som om man har hällt salt i ett nygjort sår ( o jag lovar att de gör ont, Jag har gjort de bara för att testa för att känna hur de kändes, och jag har även testat hällt citronkoncentrat i de oxå, så bara lita på mig o gör inte de, har fortfarande ett ärr efter de) ;) Men orkar inte pallra mitt feta arsle ut till bilen för att hämta de.. men snart gör jag de bara för att jag måste.. ;) hehe


Blir nog till att titta på några avsnitt av Jersey Shore sen oxå så man blir klar med den någon gång, men har bara sista säsongen kvar :)

 

Av Madde Ryding - 13 januari 2012 22:06

GodKväll!!


Sitter o tittar på tv, på Hur man blir av med en kille på 10 dagar, tycker den är jättebra men orkar inte se klart hela.. för nu blir de sova för mig. Ska jobba i mon, o tänkte jag skulle börja vid 4 eller 5 på morgonen! :) Så blir jag färdig tidigare o kommer hem tidigt så jag kan komma hem o lägga mig o sova ett par timmar :)


Annars i mon så händer väl inte så jättemycket, hoppas på något kul :)

Skulle ju ha träffat en på KÅis idag men ringde han 3 gånger i dag o lämnade meddelande på hans telefon o bad han ringa upp, men när jag väl fick tag på han så sa han att han satt på möte o skulle ringa mig så fort de va slut, men tror ni att han gjorde de eller?! Nej de gjorde han inte, så är lite pisst off just nu, men får försöka få tag på han på måndag innan dom ringer o meddelar om jag har fått säljjobbet eller inte..


Nehe nu ska jag ta o pallra mig in i sängen o försöka sussa lite innan man ska upp :)

så god natt på er alla. ha de bäst!

Puss O Kram

Av Madde Ryding - 12 januari 2012 22:37

Hejsan på er alla bloggläsare :)


Har precis kommit in ifrån kylan, har varit ute o gått med harry o varit o gett hästarna mat :) så nu är de gjort för ikväll..

så snart blir de sängen för mig för I mon blir de upp tidigt för att ringa till han som eventuellt har ett sommarjobb till mig o fråga när vi ska träffas i mon :)

Hoppas verkligen allt kommer gå den rätta vägen. Håller tummarna så dom blir blåa snart.. hehe

Va så kul att få se mina underbara hästar igen, va ett tag sen nu.

Annars i mon händer väl inte så jätte mkt vad jag vet, blir att lägga sig tidigt då med eftersom jag ska jobba på lördag, sen är de tydligen bara 1 lördag kvar som jag jobbar sen kommer dom försvinna.. Så jag hoppas verkligen att jag kommer att få ett jobb snart.. Behöver verkligen dom pengarna.. Och vecka 5 så kommer de bli ännu mindre jobb för mig på jobbet jag är på nu.. Så känns verkligen drygt att veta att man inte har ett jobb och inga pengar.. Men men vad ska man göra eftersom de inte finns några lediga chaufförsjobb i kalmar län.. SÅÅÅ DRYGT!!!

Men nehe nu ska vi inte deppa utan nu blir de upp till sängen som gäller så man är utvilad i mon :)

Önska mig lycka till! :)

God natt o ha de bäst

Puss O Kram


Av Madde Ryding - 12 januari 2012 11:50

hejhej!!


Är hemma o väntar på mamma :) Men hon är nog hos syster just nu här i kalmar så hon skulle ringa när hon va påväg hit :)

Igår så kollade jag på premiären av Biggest Loser, tyckte de va en riktigt bra start, o hoppas att alla klarar de bara :)

ikväll så är de ju andra avsnittet o hoppas att de blir lika bra som de förra :)


Så idag så ska jag äntligen få träffa mina underbara hästar :) JIPPI!! hehe

Just nu sitter jag o tittar på MTV på my life as Liz :)


Vet inte riktigt vad jag ska skriva om idag o just nu faktiskt så de får bli en kort uppdatering.. Kommer väl säkert skriva ikväll igen om vad som har hänt under dagen :)

Ha de bäst
Puss O Kram

Av Madde Ryding - 11 januari 2012 16:56

Hejsan på er..


Idag va jag ju på Arbetsintervju för Swepool water power o de gick bra tycker jag. När jag gick så sa dom att dom hade fått en väldigt bra bild utav mig redan, men vet inte om detta är något för mig. Jag får reda på om jag får de eller inte på måndag, och om jag får de så ska jag vara i Norrköping på utbildning på tisdag kl 13:00 o den håller på till torsdag. Så Vi får väl se hur de går. :)


När jag kom hem så hade vi fått in ett nytt kylskåp o frys, för de gamla hade börjat rosta innuti och va jätteäckligt.. Så de va dags för ett byte..

Sen efter de så satte jag mig o kollade efter ett nummer till Mjölkbilen i kalmar, och tro de eller ej. Jag ska träffa han på fredag, för han ville ha ett ansikte på mig. Så då kanske man har ett sommarjobb oxå, o då får jag ju köra lastbil, De som jag verkligen älskar :) Så just nu är jag på SUPERHUMÖR :D :D :D :D

Skulle egentligen åkt hem till mamma idag men åker hem till henne o mon, för hon skulle vara här inne vid halv 11 så åker med henne tillbaka o kommer hem på fredag när jag ska träffa honom på Arla :)

Skulle ringa honom på förmiddagen o se när jag ska träffa han :) Så just nu kan nog inget förstöra mitt humör känns de som :) O i mon ska jag ÄNTLIGEN få träffa min älskade pollar..

Ossi har tydligen lärt alamo att äta upp fågelfröna.. Hmm Han är ju liten knäpp häst... hihi med de är dom ju båda, men de är väl därför jag älskar dom så mkt :)

Av Madde Ryding - 10 januari 2012 18:07

God kväll på er!!


Sitter o funderar på vad fasen man ska äta idag.. Har bara ätit frukost än så länge, men de verkar som att de blir fiskpinnar o snabbmakaroner :) Mummsigt.. hehe

Idag så har jag varit o träffat mamma o vi åkte upp till syster tess o satt o pratade o drack kaffe o åt en bulle som mamma hade köpt :) Jammie.. hehe


I mon så blir de arbetsintervju med swepool water power, så man kan ju hoppas att de ger något.. :) Håller tummarna o hoppas att de jobbet är något för mig i alla fall :) Visst de är ju ett säljjobb men vad ska man göra när de inte finns några andra jobb..


Btw så har jag ny Header, säg gärna vad ni tycker om den! :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Zladd

Bodyguard!!

Streetify

Kolla in!!! :)

Coola Partystuffs :)

BlingSkal

Tjäna pengar på din Blogg!

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Översättning

Besökare

saray.se

GratisBio


Ovido - Quiz & Flashcards